sunnuntai 11. elokuuta 2013

5.



 
Terveisiä Sveitsistä! Olin sittenkin kipeä toissapäivänä ja nukuin sitten toooosi huonosti (mietin jopa, että teen kuolemaa! Oli niin huono olo, mutta se on kai ramppikuumetta!) Mulla on yhä valtava imusolmuke niskassani ja ehkä vähän kuumettakin, mutta I feel better than yesterday! Kun lentokone laskeutui Zurichiin, tajusin olevani täysin yksin. Tuntui niin mahtavalta tajuta se, enkä voinut lakata hymyilemästä. Mentiin siis Zurichista Berniin junassa ja huomasin heti; ihmiset ovat paljon iloisempia täällä ! I belong to here! Junasta näkyy myös vuoret ja turkoosia turkoosimpi Aare-niminen joki. Aijai, miten kaunista... Mutta huono onni varjosti meitä (minä ja ensimmäinen kuuleva. host-äiti); meillä oli huono olo ja muuten meidän piti mennä hänen perheensä luo. Sain nukkua huoneessa, josta avautui niiiiiiin kaunis maisema Jura-vuoristolle. Ihailin aina välillä parvekkeella (vessa-parvekkeelle-syömään-parvekkeelle tms :D) ja mua ruokittiin tosi hyvin. Sain jopa maistaa sveitsiläistä perunaruokaa; röstiä. Se maistui niin hyvältä. Oli muuten hauskaa kirjoittaa koko ajan suomea (host-äidille) ja englantia(hänen siskollensa). En vielä käsitä, miten ystävällisiä ihmiset voivat olla just hetkeä aikaisemmin tavanneelle henkilölle! Olen niin kiitollinen tästä kaikesta.

Tänään nukuin niin pitkään niin paksussa peitossa, että mulla nousi taas kuume ja korvaan alkoi sattua, mutta nyt kaikki on hyvin... (kai!) ja kahdelta mentiin sitten Winterthus-nimiseen kylään junalla varsinaiselle isäntäperheelle. Mua jännitti ihan älyttömästi silloin, en tiennyt yhtään miten jutella host-äidin kanssa. Sain heti lämpimän vastaanoton ja rupattelukin toimi... no, ymmärrän melkein kaiken mitä hän sanoo minulle, mutta en itse ole kovin taitava viittomaan. Vielä!!! Nyt olen koko päivän ollut täällä ja mulla on tosi hyvä fiilis tästä perheestä.

En ole miettinyt miten kaunista täällä onkin ja oon nyt yllättynyt täysin!

Tällainen maisema avatui parvekkeelta! Lampaatkin näkyy!

2 kommenttia:

  1. Voi ei aloin melkein itkemään ku luin tän, mulla on nii kova ikävä Sveitsiä.. pidä hauskaa ja nauti ajastas siellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih.. en kyllä yhtään ihmettele, täällä on niin mahtavaa! Lupaan tehdä niin! :)

      Poista

Pura vihasi, ilosi, ikäväsi tai mitä vain! :---)