maanantai 28. lokakuuta 2013

28.

Eilisen postaus jäi vaivaamaan minua, koska en jaksanut kirjoittaa kunnolla ja muutenkin viime aikoina olen vaan tullut koneelle kirjoittamaan jotain ja ta-daa, enkä mieti kunnolla mitä kirjoittaa eikä postauksissani ole se punainen lanka. Mulla on tähän erittäin hyvä syy; täällä mulla on erittäin pitkiä päiviä(8-10 tuntia, ellei enemmän. Huom. matkustaminen syö paljon aikaa) ja viikonloppuna ohjelmia. En oikein viitsi työpäivän jälkeen mennä koneelle bloggaamaan ja jättää tutustumatta hostperheeseen paremmin. Mua väsyttää aina ja nukahdan "öisin" aikaisemmin, että jaksaisin nousta puolelta kuudelta aamulla. Kun olen koneella, haluan yleensä pois heti enkä jaksa rakentaa tekstini ja miettiä kunnolla mitä kirjoittaa. Vilkaisen vaan kuulumisia facebookissa, luen iltasanomia ja kirjoitan nopeasti tähän jotain, ettei sukulaiset huolestu. Eilen mokasin kunnolla: tekstissäni ei ollut mitään järkevää ja siitähän mun kaverini antoi risuja. Haha! Nyt mulla on sentään aikaa; mulla oli saksaa aamulla 8-10 ja  nyt vapaa-aikaa, joten voin kirjoittaa puhtaaksi. Helpointa olisi lätkäistä kuvia ja ne saavat postauksen näyttämään pitkältä. Vaan en alennu tähän.
Okei. (Yh, ulkona paistaa aurinko ja en tiedä miksi olen sisällä kirjoittamassa...)
Asiasta kukkaruukkuun. Nyt elän ihan normaalia sveitsiläistä elämää, tiedän milloin nousta junasta ja minne mennä. Pärjään yksinkin uudessa paikassa ja voin kommunkoida sveitsiläisten kuurojen kanssa melko ongelmitta. Kyllä muutamat viittomat ovat hukassa, mutta oon paljon parempi verrattuna kuukausi sitten. Kalenteri täyttyy aivan itsestään, ei tarvitse olla tyhjänä panttina enää. Elän päivä kerrallaan ja tuntuu, että lähden liian pian tällä asenteella. Just siitä syystä iloitsen joka pikkuasioista; kun ymmärrän huuliota, kun mukava myyjä piirsi kahvimukiin hymynaaman, kun onnistun saksassa, kun aurinko ilmestyy, kun juna tuli sopivaan aikaan ja elämä tuntuu hymyilevän. Niinkuin toinen vaihtari on sanonut, vaihtovuosi saa ihmisen tajuamaan yhden tärkeän asian, joka unohtuu ihmisiltä: elämä on lyhyt. Vannon suomeen palattuani pidän harvoin vapaapäiviä ja arvostan enemmän "kiireyttä". Levätä ehtii, tärkeintä on pitää hauskaa ja tehdä kaikkea mistä haaveilla. Ei pitäisi riidellä turhista ja odottaa elämän tuloa, vaan toimi!
En nyt jaksa jatkaa tätä, aurinkoinen sää kiinnostaa enemmän. Moikka!

4 kommenttia:

  1. Kyllä lyhyt teksti on aivan hyvä! Ei tarvitse rasitaa itseään liikaa. Ihmisen pitää huolehtia itsestä, eikä välitää toisten kommenteista kovin paljon.Tutustuminen hostperheeseen on tärkeä. Täytyy sinun vietää myös vapaa-aikaa ja levätä välillä. Sinä nautit auringonpaisteesta, täällä pohjoisessa sataa vettä. vesisadetta on ennustettu useaksi päiväksi. Heissan! mimi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä vaan ettei se haita :-D En mä välitäkkään, mutta haluaisin selittää miksi kirjoitan noin huolettomasti ja laitan vaan pari kuvaa. Jo vaan, auringosta pitää nauttia aina kun on mahdollista ja Suomessa se on hiukan hankalaa, sillä joka päivä sataa. Halit!

      Poista
  2. Tiedätkös Monika-kulta, olen aivan samaa mieltä ystäväsi Mimin kans! Ihminen ei ole mikään kone, joka jaksaa puurtaa koko ajan, vaan pitää muistaa levätä ja huolehtia omasta hyvinvoinnista..Älä ota stressiä postauksista, anna vaan tulla sellaisina, kun ne tulee. Me ollaan kovasti tykätty blogistasi, ja kuvia vaan kehiin jatkossakin:) Itsestäni oon huomannut, että jos touhuan koko ajan pitkälle iltaa, ja yritän ehtiä monta asiaa yhtä aikaa, alan käydä ylikierroksella..ja sittenpä onkin hankala saada unen päästä kiinni..Elikkä suo itsellesi lepohetki aina välillä...Haliterv. Tupu pimeästä Oulusta:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ystäväni mimi on itseasiassa äitisi! Kuten vastasin mimille, halusin selittää miksi olen niin laiska :-D no totta ja viime aikoina mulla oli onneksi helppoo saada unen kiinni (älä stressaa-sääntö auttaa, eikä mulla ole läksyjä niin helppo elämä ;-)) hyvä että tykkäätte! Halit kylmään ouluun!

      Poista

Pura vihasi, ilosi, ikäväsi tai mitä vain! :---)