torstai 14. marraskuuta 2013

30.

Keine Zeit, keine Motivation.
Tosi on. Mulla on viime aikoina paljon tekemistä taas. Mulla on nykyään maanantaisin saksaa 8-10 ja 13-15, eikä koulu ole kovin lähellä. Sinne pääsee vain bussilla ja junalla, ellei jopa ratikalla. Iltaisin oon niin müde, kun melkein joka päivä pitää nousta puolelta kuudelta. Arvostan enemmän Suomea ja sen koulujärjestelmää. Mulla onkin jo ikävä koulua, saksan kotitehtävien tekeminen aiheuttaa mielihyvää mulle.
Mutta siis, olen käynyt Bernissä ja eksynyt siellä, mutta selvinnyt perille ja tavannut uusia kasvoja. Tajusin, että jos olen ulkomailla ilman kieltä, jota osaisin, viittomakieliset ihmiset ovat tärkeämpiä. Täällä ei monet osaa englantia, koska se on vasta kolmas kieli, jota he opettelevat saksan ja ranskan jälkeen. Huono juttu mulle. Hassuinta koko jutussa on se, etten koskaan ajatellut opettelevani joskus saksaa..

Olen tavannut pari suomalaisia viittomakielisiä täällä, tajusin ja muutenkin mulla on ollut viime aikoina sellainen tunne, etten halua palata sinne Suomeen tietyistä syistä. No ehkä se meneekin tuskaisissa merkeissä, kuka tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ehkä kevät menee huonommin ja koti-ikävä iskee silloin. Ainakin olen oppinut jotain: arvostaa eri ihmisiä, eri kulttuureja ja kunniottaa heitä. Täällä on vain yksi juttu, jota en ikinä opi: poskipusut. En tiedä milloin tehdä niin ja milloin ei :--D Aina kun joku halaa mua, mietin tosi pitkään miten reagoida!

Mun piti vaihtaa junaa lentokentällä, joten otin tilanteesta kaiken huvin irti. Lähetin kolmelle ystävälle tämän kuvan ja sanoin palaavani Suomeen, koska rikoin sääntöjä pahimmalla tavalla. Ja he uskoivat! Ahahah!



2 kommenttia:

  1. Tuntuu olevan liian vähän tunteja vuorokaudessa :( Kun sullakin on pitkiä päiviä, niin koita siinä jaksaa vielä postauksia laittaa...onhan se ymmärrettävää. Ennen vanhaan (mähän kuulostan ihan muinaiselta ihmiseltä) tai sanotaanko 20-30 vuotta sitten kun ei ollut mitään hajuakaan somesta, ei oltu koko ajan tavallaan ajan tasalla, mitä kukin teki just silloin..Jos joku oli vaihtiksessa, niin jokunen kirje saatettiin lähettää. Sitten kun se vaihtis tuli takaisin, niin saatiin kuulla perin juurin vaihtovuodesta..Sellasta se oli enne vanahaan...:D Muuten..mullakin soi kello ma-pe aamuina klo 5:35, lauantaisin 6:15!?? Sunnuntai on viikon ainut päivä, jolloinka nukun peräti yheksään asti:D Melkoisen jekun teit ystävillesi..:) Onkohan mahollista tulla lähetetyksi takaisin, jos jonkin rikkeen tekee..? Halit sulle<3 t. Tupu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep! Haha et ole vanha, aika vaan kuluu nopeasti ja tekniikka kehittyi uskomattoman nopeasti. Onneksi en ollut silloin vaihtarina, koska kaverit ei jaksaisi kuunnella koko innostusta yhtenä iltana :---D Voi ei, voi meitä raukkoja: aina menossa. 8( Joo tietenkin voi, joten täällä pitää olla se täydellinen tytär haha! Halit!

      Poista

Pura vihasi, ilosi, ikäväsi tai mitä vain! :---)